- Zajęcia z elementami muzykoterapii: słuchanie muzyki poważnej i relaksacyjnej. słuchanie historyjek dźwiękowych oraz opowiadanie, wysuwanie hipotez dotyczących treści, śpiew, taniec, ćwiczenia rytmiczne, nauka gry na prostych instrumentach,
- Zajęcia z elementami bajkoterapii: czytanie, opowiadanie lub słuchanie bajek, baśni, historyjek oraz omawianie ich i wykonywanie na ich podstawie prac plastycznych, odgrywanie scenek rodzajowych,
- ćwiczenia grafomotoryczne,
- zajęcia z elementami teatroterapii: występy artystyczne przygotowywane z różnych okazji ( np. Dzień Kobiet, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Walentynki),
- zajęcia z elementami logopedii.
- gry i zabawy dydaktyczne kształtujące sprawność manualną, rozwijające spostrzegawczość, refleks i poszerzające wiedzę o świecie: zadania logiczne, obrazki do kolorowania, gry planszowe, puzzle, skojarzenia, domino, łamigłówki, zagadki,
- czytanie książek i prasy z różnych dziedzin nauki: historia, przyroda, geografia, nowinki naukowe, rozwiązywanie testów, quizów, krzyżówek.
- Budowanie integracji w grupie.
- Uwrażliwienie na piękno świata dźwięków.
- Korygowanie niepożądanych społecznie zachowań.
- Wyrobienie poprawnego posługiwania się mową czytaną i pisaną oraz wyrównanie innych trudności w nauce szkolnej.
- Kształtowanie społeczno-emocjonalnej sfery rozwoju ucznia.
- Rozwijanie i doskonalenie zmysłów.
- Rozwijanie procesów myślenia.
- Rozwijanie samoobsługi i zaradności życiowej.
- Ćwiczenie pamięci mechanicznej i logicznej.
- Wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego